Deset účastníků semináře si vyzkoušelo různé způsoby úprav ryb a mořských plodů. Naučilo se, správně filetovat ryby, otevírat ústřice, loupat krevety, očistit mušle a poznat, která mušle je jedlá a může se upravovat.
Žáci již od rána nasadili svižné tempo a nadšení při předběžných úpravách surovin a následné přípravě pokrmů. Při otvírání ústřic pochopili, proč se v této disciplíně soutěží, ale i přes náročnost této zručnosti se nakonec všem podařilo svou ústřici otevřít a ochutnat. Uvědomili si, že i nejedlé části ryb a krevet se dají využít pro přípravu výborné polévky. Jako teplý předkrm si každý z žáků připravil mušle na víně. Zde jsem byla mile překvapena, že všichni žáci mušle degustovali a dokonce vyhodnotili, že jsou výborné. Při přípravě hlavního chodu si ověřili své znalosti tepelných úprav ryb, jako je pošírování na vinné páře a grilování. Do přílohy k hlavnímu chodu jsem zakomponovala netradiční zdravou surovinu, kterou je quinoa. Většina žáků s touto surovinou ještě nepracovala, proto uvítala zajímavou přílohu - merlík čilský (quinoa). Žáci si k pokrmu připravili také dvě netradiční omáčky jako je holandská a beurre blanc. V rámci přípravy těchto omáček měli možnost vyzkoušet přípravu přepuštěného másla tzv. ghee. Po dokončení přípravy si své uvařené pokrmy navzájem degustovali, aby zjistili, že i při dodržení postupů a množství surovin může mít stejný pokrm rozlišnou chuť i kvalitu.
Odborná učitelka Monika Fischer
Nahrávám data...
Copyright © 2013 - 2024 | Střední škola obchodu, řemesel, služeb a Základní škola &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvroba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies